Kamo ovo sve vodi?

  • 8 Odgovora
  • 387 Hitova

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

*

Offline Workshop385

  • Administrator
  • *****
  • 268
Kamo ovo sve vodi?
« u: 10, Travanj, 2021, 00:12:50 »
Započeo sam sa popravcima bijele tehnike 2000tih. Tad je bilo doba :

fix speed klima - ne radi? promjeniš kondenzator kompresora i tjeraj dalje
starih gorenje perilica rublja sa inox bubnjevima - curi? promjeniš gumu vrata... malo se izmučiš s onim utezima, ali dobro i naplatiš
starih perilica koje nisu gorenje - ne vrti bubanj? opet šaku kondenzatora od 14,16,18... jedan će odgovarat
old school pečnica - ne grije? multimetar u ruke, ispitaš grijač, termostat i ustanoviš kvar u 10min... svi proizvođači koriste gotovo pa iste komponente

Danas? Danas je sve naopako... bijela tehnika se proizvodi na način da smo osuđeni na ovlaštene servise. Napravljena da traje dok je garancije, kad garancija prođe komponente krenu otkazivati jedna za drugom (ma tko ih tako tempira da mi je znat). Elektroniku strpaj u sve što se može, pa čak i u najobičniji toster!

Uglavnom, tema "kamo ovo sve vodi?" je namjenjena da možete jadikovat poput mene i prisjećati se dobrih starih vremena. Nostalgija na max  :-\
« Zadnja izmjena: 10, Travanj, 2021, 08:12:56 od Workshop385 »

*

Offline zoned

  • Global Moderator
  • *****
  • 185
Odg: Kamo ovo sve vodi?
« Odgovori #1 u: 10, Travanj, 2021, 09:13:21 »
Prije ako si kupio nešta skupo znao si da će trajat.
Sad koliko god platiš traje maltene samo kolika je granacija.
  • Reakcije
    Like
    Dislike
    Love
    HaHa
    Angry
    Sad
    Party

*

Offline Workshop385

  • Administrator
  • *****
  • 268
Odg: Kamo ovo sve vodi?
« Odgovori #2 u: 15, Travanj, 2021, 00:05:36 »
Je... i to je užasno jer je tako sa svime! Od mobitela, automobila i ostale tehnike... svi na lagan način opreru ruke od svega, ko staro je, ne isplati se popravljati itd...

Ali opet kad pogledam, primjerice ja sam velik ljubitelj Makite i imam SDS-max tornu koju mi je pokojni otac kupio prije 25 godina... tad je lijepo koštala. Je ona stara i sve, no jednostavno zašto bi ja uzimao novu, kad na ovoj za primjerice 1500kn zamjenim komplet udarni mehanizam ili isto toliko kompletnu struju i znam opet da je ona ispravna poput nove, a nova dođe npr 5-6 tisuća.

Recimo s automobilima je drugi problem, nakon 25 godina će automobil koji je vrijedio primjer 50 000€ vrijediti 2000€, a zamjena DPF-a će biti skuplja nego iznos auta? A kvarljivih komponenti će biti sve više... može još poći elektronika, može EGR... bla bla... uglavnom više se isplati takvo auto bacit nego popravit. I otud gomila otpada u kojem ćemo se svi na kraju udavit, uzalud nam recikliranje
  • Reakcije
    Like
    Dislike
    Love
    HaHa
    Angry
    Sad
    Party

Odg: Kamo ovo sve vodi?
« Odgovori #3 u: 17, Travanj, 2021, 20:39:50 »
Stvarno ne znam šta će biti za koju godinu i tko će moći priuštiti održavanje novih auta, već sada se osjeća velika kriza. Žao mi bude ljudi koji na primjer voze hibrida starog 5 godina kome odu baterije koje koštaju 40 000 kuna, da ne spominjem ostale dijelove. Dobro su mi poznati problemi s DPF-ovima, EGR-ovima, aditivima i ureom. Još je dobro dok se neke stvari mogu softverski maknuti kao privremeno rješenje ali šta poslije?!
Prošla su dobra stara vremena kad si Golfu mogao na komadu ledine ispred kuće promijeniti lamelu i karike skupa s letećim ležajevima i iza toga bio miran godinama što se tiče kvarova.
  • Reakcije
    Like
    Dislike
    Love
    HaHa
    Angry
    Sad
    Party

*

Online hrvojesb

  • Administrator
  • *****
  • 87
Odg: Kamo ovo sve vodi?
« Odgovori #4 u: 19, Travanj, 2021, 19:33:27 »
Stvarno ne znam šta će biti za koju godinu i tko će moći priuštiti održavanje novih auta, već sada se osjeća velika kriza. Žao mi bude ljudi koji na primjer voze hibrida starog 5 godina kome odu baterije koje koštaju 40 000 kuna, da ne spominjem ostale dijelove. Dobro su mi poznati problemi s DPF-ovima, EGR-ovima, aditivima i ureom. Još je dobro dok se neke stvari mogu softverski maknuti kao privremeno rješenje ali šta poslije?!
Prošla su dobra stara vremena kad si Golfu mogao na komadu ledine ispred kuće promijeniti lamelu i karike skupa s letećim ležajevima i iza toga bio miran godinama što se tiče kvarova.


Vodi sve na zaradu, a mi ovce kupujemo. Svaki USB stick je "programiran" fizički su isti!!! da bude, 16GB, 32GB, 64GB itd... sve je isto samo je ogranicen, a cijena je razlicita.
Također uvjeren sam, da postoji tehnologija kao što radi kondenzator prisloniš ga na izvor napajanja i pun je. Vjerujem da imaju i baterije koje ne moras cekati pola sata ili pola dana da se nešto napuni. Samo nema interesa i nema zarade ako nam to sve omoguce!

Starlink sateliti od Elona Muska su revolucija isto kao i solarna energija ali tu ima zarade pa to pije vode!
« Zadnja izmjena: 19, Travanj, 2021, 19:35:45 od hrvojesb »
  • Reakcije
    Like
    Dislike
    Love
    HaHa
    Angry
    Sad
    Party

Odg: Kamo ovo sve vodi?
« Odgovori #5 u: 20, Travanj, 2021, 15:52:41 »
Ja sam uvijek za to da se nešto popravi (ili se barem proba popraviti) umjesto da se kupuje novo.
To da se ne isplati nositi na servis, kad novi proizvod košta bagatelu, a svaki novi proizvod je bolji? Primjer je onaj Champion set alata 3u1. Po meni takve stvari se nebi trebale niti proizvoditi, ili ako već završe na proizvodnoj traci onda odmah sa nje u reciklažu, skicu nazad na papir i hajmo napraviti nešto bolje. Gledam proizvode iz godinu u godinu recimo isti modeli, a svake godine je kvaliteta plastike sve lošija. Pa zemlja će nam se raspasti od zagađenja plastikom, treba reciklirati, a ne samo kupovati i bacati. Da, nositi na servis se ne isplati, većina će i odbiti takve stvari.
Međutim, zašto nebi te neispravne stvari onda prodali, ili poklonili, jer ima ljudi (poput mene) koji npr potroše par dana da bi npr probali popraviti običan miš za komp, bez obzira što novi košta 30ak kuna. Sigurno će nekoga i takav miš usrećiti i značiti, pogotovo jer je sigurno kvalitetniji od novih plasticnih smeća.

Što se stickova tiće, pa recimo da si jednim dijelom u pravu. Memorijski chipovi se stalno rade sve večeg kapaciteta i nekada jednostavno postane preskupo proizvoditi 4GB i 8GB memorije, već proizvode samo memorijski modul od 16GB i smanje kapacitet u firmwareu. Geekovi poput mene flashaju firmware i za malo novaca dobe stick od 16gb, a plate onaj od 4gb (primjer).
  • Reakcije
    Like
    Dislike
    Love
    HaHa
    Angry
    Sad
    Party

*

Offline Workshop385

  • Administrator
  • *****
  • 268
Odg: Kamo ovo sve vodi?
« Odgovori #6 u: 22, Listopad, 2021, 20:26:24 »
Elektroničar, slažem se s tobom oko gomilanja plastičnog otpada. Danas se baš sve radi na način da traje koliko traje garancija i to je to. Počevši od auta, bijele tehnike nadalje...

I onda uzalud svi DPFovi i katalizatori kad će taj novi automobil postati krš za 10 godina. Novi automobili brzo stare i nisu više poželjni za kupovinu nakon 10tak godina zbog silne elektronike i skupih kvarova.

Ja kad sam položio, negdje oko 2008 sam kupio Mercedesa iz 1976. To auto je bilo pouzdano i sigurno premda je imao 32g na leđima. Kad pogledaš današnje Mercedese, ako oni uspiju odvoziti 5 godina bez kakvog većeg kvara to je čudo.
  • Reakcije
    Like
    Dislike
    Love
    HaHa
    Angry
    Sad
    Party

Odg: Kamo ovo sve vodi?
« Odgovori #7 u: 08, Studeni, 2021, 22:11:29 »
Workshop čine se sad baviš , tj . što je danas najisplativije za radit u tvojoj branši . Ja sam isto tako prije par godina otvorio svoju firmu , planovi bili jedno , na kraju otišlo na drugu stranu . Jednostavno sam morao ići za novcem . Kroz vrijeme sam i sam promijenio poslovnu politiku , neke poslove jednostavno ne želim raditi . Mislim da sam se već sad zasitio ovoga posla i tražim već neke nove projekte .
  • Reakcije
    Like
    Dislike
    Love
    HaHa
    Angry
    Sad
    Party

*

Offline Workshop385

  • Administrator
  • *****
  • 268
Odg: Kamo ovo sve vodi?
« Odgovori #8 u: 09, Studeni, 2021, 09:20:45 »
Nasljedio sam obrt od pokojnog oca. Obrt je osnivan 1996 i otac se bavio u početku servisom bijele tehnike. Kako je volio raditi oko svega i sve mu je išlo za rukom, tako je postepeno radio i centralna, solarna, dizalice topline, klima uređaje, elektroinstalacije. Nakon njegove smrti 2015g sam jednostavno trebao odsjeći ono nerentabilno i zahtjevno jer je on naučio ljude da je dostupan 0-24 i da radi sve i svašta. Tako da sam se bazirao na ono sto volim, a to je ugostiteljska oprema. Zastupam par brendova, posao radim korektno i uglavnom kvarove rješavam unutar 24h jer imam dio potrošnih dijelova dostupan odmah u kombiju, a veći dio u radionici. Jedan sam od rijetkih odavde koji radi u ovoj branši i može se pohvaliti lagerom od 400-500 tisuća kn. Taj lager mi se pokazao odlično u doba ove pandemije kad je roba teško ili nikako dobavljiva, a cijene idu na gore. U životu je bitno imati viziju i ići prema tome. Moja sreća je da sam od malih nogu radio uz oca koji mi je ostavio dobre temelje za dalje. Uglavnom, u poslu je bitno donositi ispravne odluke, a novac ne trošiti uzaludno, već reinvestirati natrag u biznis da se množi. Nikad ne odbiti nikakav oblik edukacije i specijalizacije, te što više se družiti sa uspješnim ljudima. To je moj moto :D

 

Najviše postova ovaj tjedan

Workshop385 Workshop385
3 Odgovora
Antonio Lalic Antonio Lalic
1 Odgovora
štafla štafla
1 Odgovora
ArmageddonTools ArmageddonTools
1 Odgovora
Kalcceg Kalcceg
1 Odgovora

Najduže online

Workshop385 Workshop385
6d 8h 0m
Elektroničar Elektroničar
6d 1h 37m
zoned zoned
3d 16h 12m
hrvojesb hrvojesb
2d 21h 34m
Antonio Lalic Antonio Lalic
1d 20h 14m